По покана на организаторите от Кантус Фирмус, Мила и Максим подготвят специално за Европейския музикален фестивал този проект, който комбинира романтичната музиката на 19 в. със страстта на тангото.
Концертът на 31 май в зала България от програмата на Европейски музикален фестивал 2019 е наречен Tango & Campanella и в него двамата любимци на българската публика ще музицират за първи път на една сцена. Сред соловите пиеси от програмата са известната Кампанела (трета част) из Втория цигулков концерт на Паганини, рапсодия Циганка от Равел и Унгарски танц №5 от Брамс, а също Oblivion и Libertango от Астор Пиацола и популярното от филма Усещане за жена танго на Гардел Por una Cabeza в преработка за оркестър на Джон Уилямс. Деветнадесетото издание на Европейски музикален фестивал в София е част от Календара на културните събития на Столичната община, а съорганизатор е Министерството на културата.
Цигуларката, която се занимава предимно със солова кариера и работи като концертмайстор в Щутгарт, пристига у нас и за още едно събитие, също от програмата на Европейски музикален фестивал. На 29 май тя ще води майсторски клас с ученици от Национално музикално училище „Л. Пипков“, специално подбрани за участие чрез прослушване.
Мила Георгиева и Максим Ешкенази са били съученици в Националното музикалното училище в София, след което пътищата им се разделят. На 14 години Мила заминава за Ню Йорк, където учи в Джулиард скул, а по-късно се премества в Гилдхол скул в Лондон. През 2002 г. тя става най-младият концертмайстор на Симфоничния оркестър на Радио Щутгарт. Първите й изяви на сцената са още като дете с ансамбъл Софийски солисти и големия български цигулар Минчо Минчев. Активната й кариера на солист е свързана с престижни европейски оркестри като Гевандхаус оркестър - Лайпциг, Бамбергския симфоничен оркестър, Цюрихския камерен оркестър и др. През последните години тя има множество успешни изяви с Оркестъра на Класик ФМ радио в София, Варна и Пловдив. През 2018 г. цигуларката изнесе концерт със Софийската филхармония и взе участие във фестивала Варненско лято. През м. ноември същата година тя получи престижната награда Кристална лира на СБМТД. Мила Георгиева е майка на три деца и живее със семейството си в Лондон.
Максим Ешкенази завършва НМА Проф. П. Владигеров в София, а след това специализира дирижиране в Университета на Южна Калифорния. Работи в училището за сценични изкуства Колбърн, където понастоящем е музикален директор, диригент на Камерния оркестър и диригент на симфоничния оркестър, както и асистент диригент на Консерваторията на Колбърн. От 2008 до 2013 Ешкенази работи като диригент на Младежкия оркестър Pacific Symphony. Също така той е бил музикален директор и диригент на Младежкия симфоничен оркестър на Бейкърсфийлд, както и на Irvine Classical Players Orchestra & Seraphim Symphony, с който през 2012 година гостува успешно във Великобритания. Той е бил гост-диригент на оркестрите Уест Симфони, Симфоничния оркестър на Хънтсвил (Алабама) и Сибелиус оркестър.
В България Максим Ешкенази е изнасял множество концерти с Оркестъра на Класик ФМ радио и прочути солисти като Джошуа Бел, Пинкас Цукерман, Шломо Минц, Мидори, Вадим Глузман, Елизабет Питкерн и др. Той е гостувал на пулта на Софийската филхармония, Плевенската филхармония, Бургаската филхармония, Варненската филхармония и др. По негова инициатива у нас бяха създадени фестивалът Фортисимо Фест, образователната програма Фортисимо в клас и поредицата семейни концерти Фортисимо Фамилия, които се радват на огромен успех.
Интересът към концерта на 31 май (начален час 19:30) е много голям и вече са останали ограничен брой билети, които са в продажба на касата на „Кантус Фирмус“ в зала „България“. До 28 май е възможно да се купят и билети онлайн на www.ticketsbg.com, а след тази дата билетите ще бъдат достъпни само на каса. Европейски музикален фестивал 2019 завършва на 23 юни в зала 1 на НДК с гостуване на феноменалния сръбски цигулар Неманя Радулович и неговия оркестър Double Sens.
* * *
Материалът е изготвен на база на информация, подадена от пресцентъра на Европейския музикален фестивал.
Comentários